Előnyei
· alacsony beszerzési költség
· magas kora ellenére még további 10-20 év üzemi időt elvisel
· üzemeltetési tapasztalat
· egyszerű technikai kialakítás
· magas megbízhatóság
· csatolt közlekedtetés esetén magas vontatási teljesítmény alacsony költségen
Hátrányai
· transzformátor hűtőrendszer relatíve alacsony kapacitású – a megnövelésére megvalósított megoldások léteznek
· gumibetétes keréktárcsák – monoblokkra cserélhető
· személyvonati áttételezés – tehervonatira cserélhető
· vezetőállás komfort idejétmúlt – korszerűsítésére megvalósított megoldások léteznek
Műszaki adatok
Gyártómű
British Rail Doncaster Works (40) English Electric at Vulcan Foundry (60) Gyártási év: 1965 – 1966
Teljesítmény: 2 970 kW (4 040 LE)
Vezérlés: nagyfeszültségű primer fokozatkapcsoló
Vontatómotorok: AEI 282BZ marokcsapágyas, egyenáramú vegyes gerjesztésű motorok
Tengelyelrendezés: Bo’-Bo’
Ütközők közti hossz: 17 830 mm
Szélesség: 2 620 mm
Magasság: 3 700 mm
Szolgálati tömeg: 84 t
Legkisebb bejárható pályaívsugár: 80 m Legnagyobb menetsebesség: 100 km/h Vonóerő:
indító 258 kN
állandó 182 kN @ 57 km/h (tehervonati áttétellel)
Legnagyobb dinamikus fékerő: 665 kN